E-usługi

Zezwolenie na umieszczenie reklam

Opis usługi

Usługa umożliwia złożenie drogą elektroniczną wniosku do Zarządu Dróg Powiatowych w Kętrzynie o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym drogi powiatowej. Zezwolenie wydawane jest w drodze decyzji administracyjnej.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku o wydanie decyzji na umieszczenie w pasie drogowym reklamy
  2. Wypełniony formularz oświadczenia o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu budowlanego lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno – budowlanej
  3. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej na konto Urzędu Miasta w Kętrzynie
  4. Projekt graficzny reklamy - w przypadku nowego zezwolenia
  5. Projekt konstrukcyjny reklamy - w przypadku nowego zezwolenia
  6. Zezwolenie Zarządu Dróg Powiatowych w Kętrzynie na lokalizację reklamy w pasie drogowym
  7. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (albo jego urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może zostać wydłużony do 2 miesięcy.

Opłaty

  1. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (prokury) lub jego odpisu (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Tryb odwoławczy

Inwestor oraz strony postępowania mogą odwołać się za pośrednictwem zarządcy drogi, który wydał decyzję, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Tryb odwoławczy reguluje art. 127 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego
  3. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  5. Uchwała nr XLI/341/2021 Rady Powiatu w Kętrzynie z dnia 25 listopada 2021r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych w granicach administracyjnych Powiatu Kętrzyńskiego

Uwagi

  1. Wnioski na zajęcie pasa drogowego należy składać na minimum 3 tygodnie przed terminem planowanego zajęcia.
  2. Przy projektowaniu lokalizacji reklamy należy pamiętać o:
    • zachowaniu odległości od istniejących znaków drogowych (min. 20m),
    • odległości od skrzyżowań min 50m,
    • kolorystyka tablic nie może być odzwierciedleniem kolorystyki używanej dla znaków drogowych.
  3. Zarządca drogi odmawia wydania zezwolenia na umieszczenie w pasie drogowym reklam, jeżeli ich umieszczenie mogłoby powodować niszczenie lub uszkodzenie drogi i jej urządzeń, lub zmniejszenie jej trwałości, lub zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz w przypadkach, gdy reklamy nie spełniają warunków, o których mowa w art. 42a ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376 z późn. zm.). Podstawa - art. 39 ust. 3 pkt 2 w/w ustawy.
  4. Zgodnie z art. 42a w/w ustawy, widoczna z jezdni przez kierującego pojazdem reklama emitująca światło, umieszczona w pasie drogowym drogi powiatowej lub w odległości od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi powiatowej: co najmniej 8 m w terenie zabudowy i co najmniej 20 m poza terenem zabudowy, musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw transportu (pod względem maksymalnej luminancji powierzchni informacji wizualnej umieszczonej na reklamie emitującej światło, w ciągu dnia i w ciągu nocy, w terenie zabudowy i poza terenem zabudowy), a także poniższe wymagania - w przypadku reklam umożliwiających bieżącą zmianę informacji wizualnej:
    • niedopuszczalne jest wyświetlanie ruchomych obrazów,
    • niedopuszczalne jest stosowanie efektów wizualnych i przerw pomiędzy kolejno wyświetlanymi informacjami,
    • minimalny czas prezentacji informacji wizualnej musi być dłuższy niż 10 sekund.